Facebookvideo for Misbrugsportalen

Misbrugsportalen er en frivillig organisation, som har til formål at udbrede kendskabet til misbrug og afhængighed i Danmark. Misbrugsportalen arbejder med at udvikle samt iværksætte frivilligt arbejde såvel som tiltag og projekter til gavn for misbrugsramte mennesker og deres pårørende. Ydermere, tilbyder Misbrugsportalen rådgivning og støtte til de, som føler et behov.

Fokus på værdiskabelse

Misbrugsportalen ønskede at få skudt en kampagne igang med det formål at stille spørgsmål til samt skabe awareness om hvor grænsen går mellem et forbrug og et misbrug. Denne kampagne ønskede man at få rullet ud viralt for at få så mange reaktioner samt engagement som overhovedet muligt.

Produktet

Team Spokespeople understøttede Misbrugsportalen i at få udbredt kampagnen på de sociale medier især på Facebook, hvor Spokespeople sørgede for at opsætning samt monitorering af Facebook-kampagnen såvel som segmentering og målretning af de relevante målgrupper.

Hvordan løste vi opgaven?

Målet var at få kampagnen til at nå 100.000 mennesker i løbet af fire uger, herunder bl.a. at opnå en højere procent af organisk rækkevidde for kampagnen ift. betalt rækkevidde, hvilket resulterer i at kampagnen bliver mindre omkostningstung.

For circa halvdelen af budgettet (2.540,63 DKK) fik Spokespeople kampagnen til at nå ud til 319.672 personer, hvoraf 129.227 var organisk rækkevidde og 190.445 var betalt rækkevidde. Kampagnen havde 184.726 visninger, herunder 138.196 unikke seere, 3468 reaktioner og 1185 delinger.

Bubber i front

Hvordan får man folk til at lytte til et kompliceret budskab? Emnet misbrug kan være svært at håndtere. Derfor er det også let at ignorere. Bubber som person skaber tillid og interesse og var derfor en oplagt tals person for kampagnen. Han formåede at fange interessen og få folk til at lytte og tale om emnet.

Mangler du en film?

Vi elsker at lave film. Så giv os et opkald på +45 7199 5166 og lad os tale om, hvilken type film, der passer bedst til dine behov.